Publicacions


El llibre aporta una primera reflexió global sobre la creació i desenvolupament de públics escènics a partir del màrqueting i d’altres eines.

A partir d’una conceptualització inicial, proposa aplicar les eines del màrqueting a la gestió escènica: la segmentació de públics,la seqüència del màrqueting mixt, l’elaboració d’un pla de màrqueting. Proposa diverses estratègies per crear i desenvolupar públics a partir d’un model de gestió de públics escènics basat en una nova forma de segmentació. També dóna una pauta metodològica per conèixer millor els públics i inclou una cronologia dels principals estudis realitzats arreu del món sobre públics culturals.

S’adreça a productors, programadors i responsables de recintes escènics, com també a estudiants de gestió cultural i altres persones interessades per les arts en viu.



Aporta una primera reflexió global sobre la gestió de les arts escèniques des de la cibernètica i l'estudi dels models naturals. A partir dels principals indicadors de la pràctica escènica es fa una aproximació diagnòstica al sector, proposant un model de desenvolupament i definint el paper que deuen tenir les polítiques públiques en un marc de cooperació públic-privat. Aposta pel màrqueting com estratègia de creació i vinculació de públics i apunta un model de programació i gestió de recintes escènics.




L’objectiu de la col·lecció és posar a l’abast del sector de les arts escèniques reflexions, models, estratègies, experiències i tècniques que permetin millorar la gestió de les empreses i activitats, d’acord amb els objectius generals del programa Gescènic, amb una línea editorial pròpia consistent en una sèrie de monografies breus a càrrec dels millors especialistes.